Thursday, May 7, 2009

Terkini 1120am dari Dewan Undangan Negeri Perak - Malaysiakini



10 Adun yang digantung oleh Speaker diarah keluar dewan oleh Tuan Speaker, Sivakumar. Kedudukan Adun seperti asal. PERUBAHAN kerusi telah dicelakan oleh Adun2 PR. Sumber dari dalam dewan menyatakan, kesemua yg diarahkan keluar, toyo..dan mangkaq..macam tak faham bahasa, tak menguit sikit pun dari kerusi..suasana makin panas di dalam dewan, Adun2 PR kelihatan lebih mantap dan penuh keyakinan yg tinggi..!

Adun Bebas, no komen..kejap lagi nak layan..! Dewan tidak dapat bersidang. Arahan Tuan Speaker diderhakai oleh mereka yg tidak diundang ke dewan. 10 Adun yg digantung itu, 7 adalah dari BN dan 3 dari adun yg melompat. Speaker telah mengarahkan sekuriti untuk melaksanakan tugas mereka untuk mengarah keluar, makin panas beb !

KZambry (Pangkor) mencuba kemuka usul memecat speaker dalam keadaan sidang belum bermula, suasana dalam dewan makin kecoh, kelam-kabut ini telah berlanjutan sejak setengah jam yang lepas. Speaker masih mengarahkan adun yang digantung untuk keluar dari dewan sebelum sidang bermula. Tapi depa degilll....!

Kelihatan Ustaz Misbah meninggalkan dewan. Sidang masih tidak dapat dimulakan, DYTM Raja Muda Perak masih dikamar Diraja menunggu suasana dewan yang kecoh tenang kembali.

Cubaan berulang kali oleh Adun BN untuk mengusulkan perlantikan baru diterima dengan sorakan ADUN PR dan penolakan oleh Speaker disebabkan sidang belum dimulai dan pembawa dan penyokong usul adalah dari pihak yang telah digantung oleh speaker.

No comments:

APCO satu penjajahan bentuk baru

AYUH KITA BERAMAI-RAMAI KE KUALA LUMPUR NYATAKAN BANTAHAN

AYUH KITA BERAMAI-RAMAI KE KUALA LUMPUR NYATAKAN BANTAHAN