Thursday, May 7, 2009

Update 5 May 2009 Lawatan ke Kawasan Banjir di Teluk Kumbar- Malaysiakini


Sdr Marzuki Kt Penerangan Ang Muda Bahagian Bayan Baru sedang meninjau kawasan banjir


Sdr Rahman dan KeraniOpis meredah banjir


Sedang mendengar keluhan penduduk


Laju betul arus banjir

Sedang mengeringkan kaki di tepi jalan


Tepat 8.00am Selasa 5hb May 2009 terima SMS dari Penyelia Ops Unit Ehsan Zul Onenie maklumkan beberapa kawasan di sekitar daerah Barat Daya dinaiki air.A ku Call pejabat DO tapi bilik gerakan banjir tak dibuka0 Mungkin tak serius kot pikir aku. Aku call 2-3 pengerusi JKKK tapi hampehhh.... tak dijawab... aku melawat ke rumah sahabat lama aku Mad Tok Ghah bersama Pengerusi JKKK Permatang Damar Laut Abang Saaroni (Dia call aku pukul 6 am buat appoinment ) sekitar jam 9am... teruk gak umah dia, sebab umah dia memang letak kat kawasan rendah. Bincang cara yang terpantas nak bantu dan buat keputusan untuk buat gotong royong seberapa segera...buget tu keja aku laaaa..
Kemudian terus ke kawasan Teluk Kumbar dengan Zul Onenie n Sdr Marzuki Ketua Penerangan Angkatan Muda Bahagian Bayan Baru, aku contact S/Usaha Angkatan MUda Bahagian....lupa lak dia ada konvo. Aku sampai tengok kereta peronda polis melintang atas jalan kat area Kg Masjid, air naik hampir dengan pinggang, berdepan dengan sekolah rendah teluk kumbar, dekat dewan perda. Aku tunggu kat sana dengan 2-3 orang geng Unit Amal yang dok ada. Tech JPS sampai kat tempat aku, dia brief kami pasal masalah banjir kat area tu, tetiba nampak kelibat YB Syed Amerudin (UMNO) ADUN Bayan Lepas sampai dengan rombongan geng UMNO, terus dia panggil tech JPS tu brief dia.
Aku dok cari gak geng parti area Balik Pulau, aku buat 2-3 call rupanya Balik Pulau pun naik air...eemmm patut laa, big gun semua takdak....Aku call Ahli Majlis MPPP Sdr Rahman, dalam 10 minit dia sampai...woooiii cepatnya...OK laaa ada wakil dari Balik Pulau, Timbalan Kt Bahagian plak tu hehehe kami redah banjir p melawat rumah yang kena....4-5 owner dok tanya aku....Mana Ahli Parlimen Balik Pulau, dah dekat tengahari bayang pun tak nampak, aku bagitau laaa kawasan lain pun banjir gak....depa punya muka kelat macam makan asam koo.... nanti aku sambung lain, ada meeting sat lagi...

1 comment:

Din said...

ahli parlimen sibuk kt penanti kot...............................

APCO satu penjajahan bentuk baru

AYUH KITA BERAMAI-RAMAI KE KUALA LUMPUR NYATAKAN BANTAHAN

AYUH KITA BERAMAI-RAMAI KE KUALA LUMPUR NYATAKAN BANTAHAN