Monday, September 27, 2010

Kemenangan team reformis di bayan baru













































Pemilihan di Cabang Baru yang dikatakan menjadi tumpuan kerana 3 ADUN di Parlimen Bayan Baru merupakan DUN yang diwakili oleh ADUN Parti Keadilan Rakyat memang panas. Bermula dengan drama bantahan terhadap pegawai yang bertugas kerana mengarahkan semua pihak yang bertanding mengosongkan halaman Dewan Pemilihan hingga ke proses pengiraan pada jam 3.00am.Dapat dilihat siapa yang terlalu ingin menang hingga mengetepikan ada sopan dan kesabaran dalam pertandingan yang dikhabarkan pertandingan adik beradik.
Ramai dapat menyaksikan kehadiran Pembantu Khas Ahli Parlimen yang melompat berada di khemah satu pihak . Untuk makluman beliau juga telah mengistiharkan keluar parti dalam satu sidang media dan dgn penuh bangga mengunting kad keahlian Parti Keadilan Rakyat, begitu juga kehadiran ahli PKR yang pernah membakar baju dan topi parti dihadapan pihak akhbar, menurut beberapa saksi yang ditemui beliau yang paling lantang memburukan calon team reformis dan turut aktif mengapi-apikan agar kalangan anak muda kem beliau masuk ke dewan dan menimbulkan kekecohan. Yang pastinya harapan dari saya agar Ketua Pegawai Pemilihan telah take note atas apa yang berlaku dan beliau akan menyiapkan laporan berkaitan insiden tersebut untuk tindakan pihak atasan.
Dendam kesumat yang bersarang di dada merupakan racun berbisa yang mengakibatkan berlaku kekecohan pada hari pemilihan. Pihak cabang telah melalui s/usaha cabang menyenaraikan beberapa nama yang telah khianat pada perjuangan parti, mungkin...ya mungkin ada tangan ghaib di belakang mereka. Nama dihantar lama sebelum pemilihan tetapi tiada respon.
Harap selepas berakhirnya pemilihan ahli semua dapat menilai siapa yang ikhlas dan siapa yang punya agenda sendiri.

1 comment:

Unknown said...

Salam,

Nak buat macam mana?...dah 'gila talak'....mungkin rasa menyesal kut,la ni rasa teringin nak rujuk semula...ada ke 'cina buta'?

APCO satu penjajahan bentuk baru

AYUH KITA BERAMAI-RAMAI KE KUALA LUMPUR NYATAKAN BANTAHAN

AYUH KITA BERAMAI-RAMAI KE KUALA LUMPUR NYATAKAN BANTAHAN