Sunday, October 25, 2009

Kepimpinan Keadilan Pulau Pinang bertukar - Malaysiakini


P.Pinang 24 Oktober 2009 : Jawatan Pengerusi Perhubungan Pimpinan Negeri P.Pinang akan dirombak. Ini bermakna DS Zahrain akan ditukar.

Perkara ini telah dibincangkan dalam perjumpaan semua Ketua-Ketua Cabang dalam Negeri P.Pinang bersama Dato' Seri Dr Wan Azizah hari ini.


Semua Ketua-Ketua Cabang hadir kecuali DS Zahrain (Ketua Cabang Bayan Baru) dan Dr Mansor Othman (Ketua Cabang Balik Pulau) yang kini berada di Sarawak bersama Mahasiswa P.Pinang yang membuat lawatan di sana.

Pengganti DS Zahrain kemungkinan besar adalah YB Dr Mansor Othman
, Timbalan Ketua Menteri 1 P.Pinang.

Sejarah penubuhan PKR P.Pinang yang dahulunya dikenali sebagai Parti Keadilan Nasional adalah diterajui oleh Dr Mansor Othman.

Masih segar dalam ingatan saya, Dr Mansor Othman menerima amanah tersebut di Hotel Renaissance pada tanggal 14 April 1999, hari bersejarah tertubuhnya Parti Keadilan Nasional dengan keringat dan darah rakyat marhain yang turun ke jalanraya menuntut keadilan.

Pada PRU 10 tahun 1999, Dr Mansor Othman bertanding di Parlimen Balik Pulau tetapi tewas kepada Dr Helmi Yahya.

Kemudian pada PRU 11 tahun 2004, Dr Mansor Othman bertanding pula di DUN Seberang Jaya tetapi tewas kepada Arif Shah.


Selepas PRU 11, Dr Mansor Othman melepaskan jawatan sebagai Pengerusi Perhubungan Negeri P.Pinang. Ketika itu BN menang besar kerana rakyat menaruh harapan tinggi kepada Pak Lah, PM baru Malaysia.

Kemudian jawatan Pengerusi Perhubungan Negeri P.Pinang diterajui oleh Dato' Seri Dr Wan Azizah.

Tidak ada siapa menduga Anwar akan bebas setelah genap 6 tahun terpen
jara. Akhirnya Anwar bebas pada 2 September 2004.

Selepas Anwar pulang dari Jerman kerana menjalani rawatan tulang belakangnya, PKR menerima jumlah kemasukan ahli baru yang begitu ramai.

Diketika itu, barulah munculnya DS Zahrain yang akhirnya dilantik menerajui PKR P.Pinang.

Saya masih teringat dalam perjumpaan DS Zahrain bersama AMK P.Pinang buat kali pertama (ketika itu saya sebagai Ketua AMK P.Pinang), DS Zahrain berkata
bahawa beliau tidak suka dengan demontrasi jalanan kerana pada pendapatnya, ianya hanya membuat huru hara sahaja.

Pada perjumpaan itu lagi AMK P.Pinang sudah tidak berapa selesa dengan DS Zahrain kerana seolah-olah beliau menghina demontrasi jalanan.

Kemudian pada PRU 12 tahun 2008, kebangkitan rakyat menyokong Pakatan Rakyat hingga Pakatan Rakyat dapat menguasai 5 negeri.

Dr Mansor Othman bertanding di DUN Pulau Betong tetapi tewas nipis.


Dr Mansor Othman sebenarnya pada PRU 12 tahun 2008 adalah calon DUN Penanti tetapi pada saat akhir beliau terpaksa bertanding di DUN Pulau Betong walaupun dalam mesyuarat PKR Bahagian Balik Pulau, Dr Mansor telah mengumumkan Sdr Rahman (kini ketua whip MPPP)
adalah calon DUN Pulau Betong.
DUN Penanti pada saat akhir telah ditandingi oleh Fairus, beliau menang dan terus dilantik menjadi TKM 1 P.Pinang.

Fairus akhirnya terpaksa melepaskan semua jawatan pada 24 April 2009. Dr Mansor Othman menjadi calon dalam prk DUN Penanti. Beliau menang dan terus dilantik menjadi TKM 1 P.Pinang.

Semoga dengan terlantiknya Dr Mansor Othman sebagai Pengerusi PKR P.Pinang yang baru, PKR P.Pinang akan berwajah baru dan akan tampil dengan lebih meyakinkan hati rakyat sesuai dengan nama Parti Keadilan Rakyat.


Dari Blog sharpshooter

Wednesday, October 21, 2009

SMS fitnah kepada ADUN Batu Uban Pulau Pinang- Malaysiakini


ADUN Batu Uban, S Raveentharan, membuat laporan polis di Pulau Pinang malam tadi selepas menerima SMS yang menuduh beliau meliwat dan memukul bekas isterinya.

Raveentharan, yang juga peguam, berkata SMS berkenaan daripada nombor telefon bimbit tidak dikenali, diterima pagi semalam ketika beliau sedang menghadiri satu perbicaraan di mahkamah di Pulau Pinang.

Beliau menyifatkan dakwaan itu sebagai tidak masuk akal kerana perceraiannya berlaku pada 2001.

"SMS cuba menjatuhkan maruah saya sebagai seorang peguam dan ADUN di negeri ini," katanya.

Ketua Polis Pulau Pinang Datuk Ayub Yaakob berkata siasatan sedang dijalankan. BERNAMA.

Ada 2 sms yang saya terima :-

1) Bekas isteri YB RAVEEN telah diugut sebentar tadi mengikut sumber kami dan ADUN BT UBAN, YB RAVEEN telah menawarkan rm 50,000 utk menarik balik kes lama yg dibuka balik oleh bekas isterinya. Besar kemungkinan krn ketakutan, Pn Kala tdk akan hadir membuat pengakuan kes liwat.

2) Perhatian para wartawan, bekas isteri YB RAVEEN, iaitu Pn Kala telah membuka balik kes liwat terhadapnya dimahkamah seksyen P.P. Pengakuan ikhlas Pn Kala akan diadakan di hdp pintu masuk DUN P.P pd jam 6ptg bertarikh 21 okt ini. Sokongan anda amat diperlukan.

Saya terus forward sms ini kepada YB Raveen. Ini jawapannya.

sms 1) Ini fitnah palsu. It is criminal defamation.

sms 2) 1. Mana bukti lapuran perubatan dipukul?
2. mana lapuran perubatan dia diliwat !!?
3. Mana lapuran polis? UTK 1 & 2.
4. Sudah Cerai pada june 2003.
5. 2009 buat aduan fitnah sebab bekas suami jadi ADUN. Ini berniat jatuhkan maruah ADUN BATU UBAN.

Untuk makluman anda, saya pernah ke pejabatnya di Lebuh Beach pada tahun 2007 sebelum PRU 12 untuk mengambil video Raveen untuk dimuatkan dalam vcd terbitan PKR Bayan Baru.

Beliau pernah cerita pada saya tentang bekas isterinya yang mengamalkan 'ilmu hitam' terhadapnya sehingga bila tiba waktu azan berkumandang, beliau akan jatuh pengsan tidak sedarkan diri di pejabatnya.

Akhirnya beliau terpaksa membuat rawatan secara Islam untuk menyembuhkannya. Beliau akan menjemput ajk masjid setiap hari Khamis untuk membaca doa selamat di pejabatnya.

Di satu sudut di pejabatnya ada tokong Hindu. Sewaktu saya berbual dengannya di pejabat, beliau memasang surah Yasin di komputernya. Saya bertanya kepadanya, mengapa beliau berbuat demikian? Jawabnya hatinya akan tenang bila mendengar surah Yasin.

Beliau lalu mengambil Al-Quran terjemahan bahasa Inggeris di atas komputernya lalu membaca terjemahan surah 'Al-Kafirun'.

Saya pernah bertanya kepadanya, adakah beliau bercadang memeluk Islam? Lalu jawabnya..mungkin tapi bukan sekarang sebab menghormati orang tuanya...

Saya tanya lagi, adakah beliau akan berkahwin lagi...jawabnya...kalau boleh saya nak kahwin dengan perempuan Melayu Islam katanya sambil tersenyum...cuma syaratnya perempuan tersebut sanggup membela dan menganggap anak perempuannya macam anak sendiri...(YB Raveen mempunyai seorang anak perempuan) Tetapi hingga kini YB Raveen masih menduda.

Beliau juga bukan kaki judi dan kaki botol. Begitulah sedikit sebanyak cerita YB Raveen kepada saya semasa saya sempat bertemunya di pejabat untuk mengambil video. Semoga Allah memberi Taufik dan Hidayah kepada YB Raveen.

Dari blog sharpshooter

Sunday, October 18, 2009

Begitu istimewanya wanita - Malaysiakini





Begitu Istimewanya Wanita


Tahu tak apa Istimewanya Wanita?

Banyak wanita yang kata susah menjadi wanita, lihat saja alasan-alasan di bawah ini:

Ø Wanita auratnya lebih susah dijaga dibanding lelaki.

Ø Wanita perlu minta izin dari suami apabila mau keluar rumah, tetapi tidak sebaliknya.

Ø Wanita saksinya (apabila menjadi saksi) kurang berbanding lelaki.

Ø Wanita menerima warisan lebih sedikit dari pada lelaki.

Ø Wanita perlu menghadapi kesusahan mengandung dan melahirkan anak

Ø Wanita wajib taat kepada suaminya, sementara suami tak perlu taat pada istrinya.

Ø Talak terletak di tangan suami dan bukan istri.

Ø Wanita kurang selesa dalam beribadat karena adanya masalah haid dan nifas.

Ø Dan lain-lain.

Tetapi, PERNAHKAH KITA LIHAT KENYATAANNYA?

ü Benda yang mahal harganya akan dijaga dan dibelai serta disimpan di tempat yang teraman dan terbaik. Sudah pasti itulah intan permata bandingannya dengan seorang wanita.

ü Wanita perlu taat kepada suami, tetapi tahukah bahwa lelaki wajib taat kepada Ibunya 3 kali lebih utama daripada kepada Bapaknya?

ü Wanita menerima warisan lebih sedikit daripada lelaki, tetapi tahukah bahwa harta itu akan menjadi miliknya dan tidak perlu diserahkan kepada suami? Sementara suami apabila menerima warisan ia wajib juga menggunakan hartanya untuk istri dan anak-anaknya?

ü Wanita perlu bersusah payah mengandung dan melahirkan anak, tetapi tahukah bahwa setiap saat dia didoakan oleh segala mahluk, malaikat dan seluruh mahluk Allah dimuka bumi ini, dan tahukah jika ia meninggal karena melahirkan adalah syahid dan surga menantinya. Di akhirat kelak, seorang lelaki akan dipertanggungjawabk an terhadap 4 wanita, yaitu : Istrinya, Ibunya, Anak Perempuannya, dan Saudara Perempuannya. Artinya, bagi seorang wanita tanggung jawab terhadapnya ditanggung oleh 4 orang lelaki, yaitu: suaminya, ayahnya, anak lelakinya dan saudara lelakinya.

ü Seorang Wanita boleh memasuki pintu Surga melalui pintu mana saja yang disukainya cukup dengan 4 Syarat saja, yaitu: Sholat 5 waktu, Puasa di bulan Ramadhan, taat kepada Suaminya, dan menjaga Kehormatannya.

ü Seorang lelaki wajib berjihad di jalan Allah, sementara bagi wanita jika taat kepada suami serta menunaikan tanggung jawabnya kepada ALLAH Subhanahu wa ta'ala maka ia akan turut menerima pahala setara seperti pahala orang pergi berjihad di jalan Allah tanpa perlu mengangkat senjata.

Masya ALLAH! Demikian sayangnya ALLAH subhanahu wata'ala kepada wanita…

Rating jenayah perkosaan dari 65 buah negara - Malaysiakini

Rank Countries Amount
# 1 South Africa: 1.19538 per 1,000 people
# 2 Seychelles: 0.788294 per 1,000 people
# 3 Australia: 0.777999 per 1,000 people
# 4 Montserrat: 0.749384 per 1,000 people
# 5 Canada: 0.733089 per 1,000 people
# 6 Jamaica: 0.476608 per 1,000 people
# 7 Zimbabwe: 0.457775 per 1,000 people
# 8 Dominica: 0.34768 per 1,000 people
# 9 United States: 0.301318 per 1,000 people
# 10 Iceland: 0.246009 per 1,000 people
# 11 Papua New Guinea: 0.233544 per 1,000 people
# 12 New Zealand: 0.213383 per 1,000 people
# 13 United Kingdom: 0.142172 per 1,000 people
# 14 Spain: 0.140403 per 1,000 people
# 15 France: 0.139442 per 1,000 people
# 16 Korea, South: 0.12621 per 1,000 people
# 17 Mexico: 0.122981 per 1,000 people
# 18 Norway: 0.120836 per 1,000 people
# 19 Costa Rica: 0.118277 per 1,000 people
# 20 Venezuela: 0.115507 per 1,000 people
# 21 Finland: 0.110856 per 1,000 people
# 22 Netherlands: 0.100445 per 1,000 people
# 23 Denmark: 0.0914948 per 1,000 people
# 24 Germany: 0.0909731 per 1,000 people
# 25 Bulgaria: 0.0795973 per 1,000 people
# 26 Chile: 0.0782179 per 1,000 people
# 27 Thailand: 0.0626305 per 1,000 people
# 28 Kyrgyzstan: 0.0623785 per 1,000 people
# 29 Poland: 0.062218 per 1,000 people
# 30 Sri Lanka: 0.0599053 per 1,000 people
# 31 Hungary: 0.0588588 per 1,000 people
# 32 Estonia: 0.0547637 per 1,000 people
# 33 Ireland: 0.0542829 per 1,000 people
# 34 Switzerland: 0.0539458 per 1,000 people
# 35 Belarus: 0.0514563 per 1,000 people
# 36 Uruguay: 0.0512295 per 1,000 people
# 37 Lithuania: 0.0508757 per 1,000 people
# 38 Malaysia: 0.0505156 per 1,000 people
# 39 Romania: 0.0497089 per 1,000 people
# 40 Czech Republic: 0.0488234 per 1,000 people
# 41 Russia: 0.0486543 per 1,000 people
# 42 Latvia: 0.0454148 per 1,000 people
# 43 Moldova: 0.0448934 per 1,000 people
# 44 Colombia: 0.0433254 per 1,000 people
# 45 Slovenia: 0.0427648 per 1,000 people
# 46 Italy: 0.0402045 per 1,000 people
# 47 Portugal: 0.0364376 per 1,000 people
# 48 Tunisia: 0.0331514 per 1,000 people
# 49 Zambia: 0.0266383 per 1,000 people
# 50 Ukraine: 0.0244909 per 1,000 people
# 51 Slovakia: 0.0237525 per 1,000 people
# 52 Mauritius: 0.0219334 per 1,000 people
# 53 Turkey: 0.0180876 per 1,000 people
# 54 Japan: 0.017737 per 1,000 people
# 55 Hong Kong: 0.0150746 per 1,000 people
# 56 India: 0.0143187 per 1,000 people
# 57 Qatar: 0.0139042 per 1,000 people
# 58 Macedonia, The Former Yugoslav Republic of: 0.0132029 per 1,000 people
# 59 Greece: 0.0106862 per 1,000 people
# 60 Georgia: 0.0100492 per 1,000 people
# 61 Armenia: 0.00938652 per 1,000 people
# 62 Indonesia: 0.00567003 per 1,000 people
# 63 Yemen: 0.0038597 per 1,000 people
# 64 Azerbaijan: 0.00379171 per 1,000 people
# 65 Saudi Arabia: 0.00329321 per 1,000 people

Indeks rasuah dunia 2005

DEFINITION: A CPI Score relates to perceptions of the degree of corruption as seen by business people and country analysts and ranges between 10 (highly clean) and 0 (highly corrupt). Includes police corruption, business corruption, political corruption, etc. Data for 2005.
# 1 Iceland: 9.7
= 2 Finland: 9.6
= 2 New Zealand: 9.6
# 4 Denmark: 9.5
# 5 Singapore: 9.4
# 6 Sweden: 9.2
# 7 Switzerland: 9.1
# 8 Norway: 8.9
# 9 Australia: 8.8
# 10 Austria: 8.7
= 11 United Kingdom: 8.6
= 11 Netherlands: 8.6
# 13 Luxembourg: 8.5
# 14 Canada: 8.4
# 15 Hong Kong: 8.3
# 16 Germany: 8.2
# 17 United States: 7.6
# 18 France: 7.5
= 19 Ireland: 7.4
= 19 Belgium: 7.4
= 21 Japan: 7.3
= 21 Chile: 7.3
# 23 Spain: 7
# 24 Barbados: 6.9
# 25 Malta: 6.6
# 26 Portugal: 6.5
# 27 Estonia: 6.4
= 28 Oman: 6.3
= 28 Israel: 6.3
# 30 United Arab Emirates: 6.2
# 31 Slovenia: 6.1
= 32 Qatar: 5.9
= 32 Uruguay: 5.9
= 32 Taiwan: 5.9
= 32 Botswana: 5.9
# 36 Bahrain: 5.8
= 37 Cyprus: 5.7
= 37 Jordan: 5.7
# 39 Malaysia: 5.1
= 40 Hungary: 5
= 40 Korea, South: 5
= 40 Italy: 5
# 43 Tunisia: 4.9
# 44 Lithuania: 4.8
# 45 Kuwait: 4.7
# 46 South Africa: 4.5
= 47 Czech Republic: 4.3
= 47 Namibia: 4.3
= 47 Slovakia: 4.3
= 47 Greece: 4.3
= 51 Costa Rica: 4.2
= 51 Mauritius: 4.2
= 51 Latvia: 4.2
= 51 El Salvador: 4.2
= 55 Bulgaria: 4
= 55 Colombia: 4
= 55 Fiji: 4
= 55 Seychelles: 4
= 59 Thailand: 3.8
= 59 Cuba: 3.8
= 59 Trinidad and Tobago: 3.8
= 62 Brazil: 3.7
= 62 Belize: 3.7
# 64 Jamaica: 3.6
= 65 Peru: 3.5
= 65 Ghana: 3.5
= 65 Mexico: 3.5
= 65 Panama: 3.5
= 65 Turkey: 3.5
= 70 Egypt: 3.4
= 70 Saudi Arabia: 3.4
= 70 Croatia: 3.4
= 70 Poland: 3.4
= 70 Burkina Faso: 3.4
= 70 Syria: 3.4
= 70 Lesotho: 3.4
# 77 Laos: 3.3
= 78 Senegal: 3.2
= 78 Sri Lanka: 3.2
= 78 China: 3.2
= 78 Suriname: 3.2
= 78 Morocco: 3.2
= 83 Lebanon: 3.1
= 83 Rwanda: 3.1
= 85 Dominican Republic: 3
= 85 Mongolia: 3
= 85 Romania: 3
= 88 Benin: 2.9
= 88 India: 2.9
= 88 Tanzania: 2.9
= 88 Gabon: 2.9
= 88 Armenia: 2.9
= 88 Iran: 2.9
= 88 Bosnia and Herzegovina: 2.9
= 88 Mali: 2.9
= 88 Moldova: 2.9
= 97 Malawi: 2.8
= 97 Argentina: 2.8
= 97 Serbia and Montenegro: 2.8
= 97 Madagascar: 2.8
= 97 Algeria: 2.8
= 97 Mozambique: 2.8
= 103 Gambia, The: 2.7
= 103 Yemen: 2.7
= 103 Swaziland: 2.7
= 103 Macedonia, Republic of: 2.7
= 107 Ukraine: 2.6
= 107 Zimbabwe: 2.6
= 107 Eritrea: 2.6
= 107 West Bank: 2.6
= 107 Gaza Strip: 2.6
= 107 Nicaragua: 2.6
= 107 Honduras: 2.6
= 107 Vietnam: 2.6
= 107 Kazakhstan: 2.6
= 107 Belarus: 2.6
= 107 Zambia: 2.6
= 118 Nepal: 2.5
= 118 Guyana: 2.5
= 118 Bolivia: 2.5
= 118 Afghanistan: 2.5
= 118 Ecuador: 2.5
= 118 Libya: 2.5
= 118 Uganda: 2.5
= 118 Philippines: 2.5
= 118 Guatemala: 2.5
= 127 Albania: 2.4
= 127 Niger: 2.4
= 127 Russia: 2.4
= 127 Sierra Leone: 2.4
= 131 Congo, Republic of the: 2.3
= 131 Venezuela: 2.3
= 131 Cambodia: 2.3
= 131 Georgia: 2.3
= 131 Burundi: 2.3
= 131 Papua New Guinea: 2.3
= 131 Kyrgyzstan: 2.3
= 138 Azerbaijan: 2.2
= 138 Iraq: 2.2
= 138 Cameroon: 2.2
= 138 Indonesia: 2.2
= 138 Ethiopia: 2.2
= 138 Uzbekistan: 2.2
= 138 Liberia: 2.2
= 145 Congo, Democratic Republic of the: 2.1
= 145 Kenya: 2.1
= 145 Sudan: 2.1
= 145 Paraguay: 2.1
= 145 Somalia: 2.1
= 145 Pakistan: 2.1
= 145 Tajikistan: 2.1
# 152 Angola: 2
= 153 Côte d'Ivoire: 1.9
= 153 Nigeria: 1.9
= 153 Equatorial Guinea: 1.9
= 156 Turkmenistan: 1.8
= 156 Haiti: 1.8
= 156 Burma: 1.8
= 159 Bangladesh: 1.7
= 159 Chad: 1.7

Weighted average:

Cara mengenal madu asli - Malaysiakini







MENGENAL MADU ASLI



1. Semut bukan tak makan madu tetapi semut tu akan mati sebab madu tu panas melainkan semut tu dapat minum air cepat, Jadi biasanya instinctnya tak minum madu.

2. Madu tak akan basi selama-lamanya.

3. Warna madu berubah ikut musim bunga pokok. Ada madu yang gelap dan ada agak cerah sedikit [ gelap sedikit dari warna minyak kelapa ]

4. Kemanisan madu bercampur seditit rasa masam dan bila minum rasa ada berkuap / pressure dan 'panas sikit' ketika melalui kerongkong.

5. Ada madu yang pekat [ tua ] macam minyak pelincir [50-79w]. dan ada yang kurang pekat.[15-25] Tidak ada madu yang cair seperti air.

6. Kalau simpan terlalu lama mungkin ada sedikit lapisan sediment iaitu bermacam mineral dan ash yang ada dalam madu. Ia tak kan berbekas pada container kacteramat nipis saja.

7. Buih madu tidak putih tetapi kekuningan [ kalau putih tu gula ]

8. Benda terapung tu biasanya lilin dari sarang lebah.

9. Madu tidak menyerap kertas. Kalau sapu kat rokok, rokok masih menyala kerana tembakaunya kering.

10. Tidak mudah mengambil madu apa lagi madu lebah liar / hutan. Kalau dijual sebotol 1kg RM 200 pun boleh beli kerana banyak sekali khasiatnya.

11. Yang biasa dijual tu madu lebah bel / ternak. Diberi makan air gula dan masih ada juga madu bunga-gunga yang boleh didapatnya. Kira boleh lah berbanding air gula.

12. Madu Asli banyak gunanya selain kesihatan badan boleh guna jika ada penyakit kulit, kudis, sakit mata. Boleh makan dengan telur dan banyak lagilah khasiatnya. Telur tu boleh masak hanya dicampur madu.

PENIPUAN

Biasanya penipuan dilakukan dengan menggunakan air gula batu dimasak dengan nenas masak hingga rupanya kemerahan gelap macam madu asli. Mereka masukkan sedikit madu asli dan sarang lebah agar menimbulkan aroma madu...Bila simpan gula akan mendap dan nampak dengan jelas. Merbahaya jika diamalkan boleh kena diabetes sedangkan madu boleh mengubati diabetes.

Sekianlah maklumat yang saya tahu sebab arwah abpa saya dahulu kerjanya mencari madu lebah hutan.

Nota: Saya hairan madu ni kalau kita makan badan yang panas [ internal heat ] akan jadi normal. Badan yang sejuk akan jadi panas [ normal ] Baik sekali untuk wanita kerana ada wanita / isteri yang 'bahagian penting' nya rasa 'sejuk' akan hangat membara.

Cuba baca Surah an Nahl. Disana ada cerita lebah..Dapat diibaratkan lebah ni macam 'Doktor' yang Tuhan utus untuk pengobatan manusia. Lebah ni macam kilang yang membuat ramuan dan menghasilkannya dalam bentuk madu untuk munafaat manusia.

Wallahu'lam.

Posted dari blog cina islam

Tuesday, October 6, 2009

Rumah Terbuka Chabang Bayan Baru 4 hb Oct 2009 Updated dengan pic baru- Malaysiakini


Pengerusi JKKK Permatang Damar Laut Tn Hj Saaroni Hassab turut hadir

Orang Kuat Bayan Baru- Sdr Nazli baru kembali dari bertugas di Bagan Pinang


Penduduk dari kawasan Kg Sungai Nibong Kecil


Kak Aisyah (Isteri kepada YB Mansor Othman TKM 1) bersama Ketua Dewan Muslimah PAS Bayan Baru- Cikgu Hasnah


SUK Kerja Cabang Bayan Baru Sdr Zainudin Hanif bersama rakan


Antara anak-anak kurang bernasib baik hadir sama memeriahkan suasana


Sebahagian dari anak-anak kurang bernasib baik


TYT Gabenor Pulau Pinang di meja hidangan


Ketibaan TYT Gabenor Pulau Pinang disambut mesra


YAB Lim Guan Eng di meja hidangan bersama pimpinan cabang Bayan Baru


YB Senator Mustafa Kamal turut sama di Jamuan


Candid Cikgu Hasnah sampai dengan rombongan Dewan Muslimah PAS Kawasan Bayan Baru


YAB Lim Guan Eng disambut ketika sampai


Pasangan pengantin baru- anak dan menantu YB Ahli Parlimen Bayan Baru merangkap Ketua Cabang Bayan Baru Datuk Seri Mohd Zahrain Hashim


Pimpinan yang hadir bergambar bersama



Krew PA sistem yang diketuai oleh Sdr Nazri Ishak Ketua AMK Cabang Balik Pulau


Orang Kuat Prog Jamuan Sdr Salehudin yang juga merupakan PA kepada YB Sim (ADUN Pantai Jerjak)


Pak Yusuf suami kepada Ketua Wanita Cabang Bayan Baru


Sdr Rizal Ketua AMK Cabang Bayan Baru


Kak Ju Ketua Wanita Cabang Balik Pulau turut sama hadir memeriahkan suasana


Candid gambar orang lama - (mama)


Pertubuhan Unit Ehsan- Diberi amanah di gerai ais krim Sdr Din dan Aildil



Gerai Bihun Sup



Gerai satay yang laku tapi dapat sorang 2 cucuksahaja, last-last lebih banyak eeemmm kena lebihkan kan la sikit tahun depan



Bob ditembak bertalu-talu kerana terkena ganguan emosi seketika masa dok prepare buat air



Papan tanda TABIKA KEMAS yang kasih ada dan tak diusik pun


Banner




UPDATED DENGAN PIC- maaf terlewat update- sibuk sesangat

Sekitar Rumah Terbuka ADUN Batu Maung YB Hj Abd Malik Kassim - Malaysiakini


Isteri kepada YB Hj Abd Malik Kassim Pn Noorazlina sedang menyampaikan duit raya kepada kanak-kanak yang hadir


Station Pembakaran terbuka satay


Antara orang ramai yang hadir


YB Tan Tee Beng MP Nibong Tebal, YB Ong Chin Wen ADUN Bukit Tengah dan YB Tan Hock Leong ADUN Machang Bubok turut hadir


Antara AJK JKKK yang menjadi penyambut tetamu


YB Hj Abd Malik Kassim sedang mengalu-alukan kehadiran orang ramai


Pengerusi JDM Sungai Tiram Hj Anuar sedang berbual dengan pegawai polis yang bertugas


Zul mamak sedang membahagi satay, bagi 2 makan 3 heheheeh


Orang ramai sedang mendapatkan juadah


Deejay import dari Lik Lau - Kt AMK Lik Lau

JIM Lancar Tabung Gempa Bumi Padang, Sumatera - Malaysiakini











Kejadian gempa bumi yang di Padang baru-baru ini telah meragut lebih 1000 korban dan angka ini dijangka berlipat kali ganda kerana masih lebih 3000 masih tertimbus dalam runtuhan bangunan apabila kejadian gempa yang beukuran 7.6 Skala Richter telah menumbangkan lebih 11,000 bangunan di Padang dan Pariaman.

Wakil JIM di Padang melaporkan ada beberapa jalan dan jambatan yang rosak menyebabkan laluan untuk usaha menyelamat dan bantuan sukar untuk dilakukan.

Sesungguhnya ini adalah ujian dari Allah untuk penduduk di sana dan kita berdoa supaya Allah lindungi kita dari musibah ini. Kebanyakkan mereka yang terkesan dari malapetaka ini hilang segalanya - saudara-mara, rumah kediaman. pakaian dan sebagainya.

Oleh itu kami merayu pihak tuan supaya dapatlah sekiranya menghulurkan bantuan dalam bentuk wang tunai supaya pihak kami dapat membeli alatan untuk khemah perlindungan sementara, menghubungkan kembali bekalan air, membeli Gen-Set, membeli ubat-ubatan, pakaian serta bahan asasi makanan seperti beras dan sebagainya.

Sumbangan anda dalam bentuk cek boleh dialamatkan kepada Pejabat JIM Pulau Pinang:
D/a 64 Tingkat 2, Jalan Bukit Kecil 1,
Taman Seri Nibong,
11900 Pulau Pinang.

Anda juga boleh menggunakan akaun ini untuk deposit terus ke dalam akaun Maybank atas nama pertubuhan Jamaah Islah Malaysia (JIM) Pulau Pinang. Sila maklumkan kepada kami jika anda memerlukan resit.

Muhammad Bakhtiar Wan Chik (0194708811)
Abdullah Shabri (013-4884630)
Haji Taufek Abdul rahman (019-4153830)

APCO satu penjajahan bentuk baru

AYUH KITA BERAMAI-RAMAI KE KUALA LUMPUR NYATAKAN BANTAHAN

AYUH KITA BERAMAI-RAMAI KE KUALA LUMPUR NYATAKAN BANTAHAN