Wednesday, December 23, 2009

Makan malam Himpunan Mahasiswa Negeri Pulau Pinang


Ketua Penerangan AMK Pulau Pinang Sdr Rizal Hamid bersama pembantu beliau Sdr Faizal turut hadir



Sdr Zulkarnain bersama Hj Ismail pimpinan senior dari Perak Darul Kartun


Terkezut besar tengok Suraini Ibrahim PA YB Mansor jadi tekong boria.


Penari tradisional yang mempersembahkan tarian


Brek Angin sat kat Luar- Zulkifli PA YB Law Choo Kiang, Sdr Rezal PA YB Mansor dan Sdr Faizal PA Ketua Penerangan AMK Negeri


YB Mansor bersama Pimpinan Mahasiswa



YB Mansor menyampaikan sijil perlantikan sebagai AJK MPMPP sambil diperhatikan oleh Datuk Yusof Wazir (dari S.U.K Pulau Pinang)


Meja VIP Ahli Majlis MPSP


Meja VIP - Dari Kanan Sdr Rahman Ketua Whip MPPP, Hj Mohamad Ahli Majlis MPSP dari Tasek Glugor, Pak Tam -Ahli Majlis MPSP dan Tim Ketua Cabang Keadilan Permatang Pauh


Semalam aku hadir ke Majlis Himpunan Mahasiswa Negeri Pulau Pinang. Aku bawa kamera baru yang YB bagi. Jadi wartawan malam tadi. Jamuan makan malam dihadiri oleh YB Mansor Othman. Aku perasan gak kat meja VIP boleh dikatakan 70% dipenuhi oleh Ahli Majlis dari MPPP dan MPSP. Nampak gak 2-3 muka terkejut nampak kehadiran aku. Tah laaa pasai apa.
Apa pun aku tabik spring kat geng PA pejabat YB Mansor yang boleh dikatakan bekerja keras bersama pimpinan Majlis Perundingan Mahasiswa Pulau Pinang yang baru. Jawatankuasa ini menjadi kontroversi buat seketika kerana geng pimpinan lama telah dinyahkan dari jawatan dalam mesyuarat Agung yang kononnya geng lama ni tak dijemput. Rata-rata pimpinan lama adalah dari UIA. Khabarnya mereka tak sekapal dengan pegawai yang menguruskan hal mahasiswa di pejabat TKM dan pegawai yang dimaksudkan adalah orang lama dalam pentakbiran kerajaan negeri (Sejak sebelum 8 March 2008) . Aku pun kurang periksa berkenaan hal ini. Mungkin Pegawai di pejabat YB Mansor lebih maklum berkenaan hal ini.
Makanan yang disajikan OK . Persembahan kebudayaan yang disajikan pun menarik. Ada kepelbagaian antara kaum.
Idea dan persoalan yang dilontarkan semasa sessi soal jawab menarik perhatian aku. Walau kelihatan 4-5 orang SB hadir memantau program tetapi mahasiswa dan mahasiswi yang hadir nampak berani berkongsi idea dan pendapat.

No comments:

APCO satu penjajahan bentuk baru

AYUH KITA BERAMAI-RAMAI KE KUALA LUMPUR NYATAKAN BANTAHAN

AYUH KITA BERAMAI-RAMAI KE KUALA LUMPUR NYATAKAN BANTAHAN