Tuesday, June 9, 2009

Kerajaan Perpaduan- PAS Bakal hilang sokongan - Malaysiakini

Salam...

Ikhwan yang dirahmati Allah... Semoga kalian semua dalam lindungan dan peliharaah Allah hendaknya...

Saya amat2 terkilan dengan keputusan pemilihan kepimpinan PAS dalam Muktamar ke 55 baru2 ini. Tak payahlah saya nak uraikan, mungkin Ikhwan semua dapat mengagak siapa pilihan saya.

PAS akan kehilangan sokongan dari pengundi bukan Islam andainya muqabalah menjadi kenyataan... Saya boleh jamin 98%, ini kerana, apa yang saya tinjau dan dengar cakap di sekitar Johor Bahru, penyokong PAS yang bukan Islam sudah mula bersungut dengan wujudnya team2 dalam PAS, antara sungutan mereka ialah muqabalah bagi membentuk Kerajaan Perpaduan.

Saya mohon, andainya agenda muqabalah dan kerajaan perpaduan ini hendak diteruskan, mereka-mereka yang terlibat hendaklah buat satu parti baru dan teruskanlah rundingan itu. Saya sebagai muslim yang mendukung perjuangan PAS tidak rela perjuangan saya walaupun tidak pernah berjuang secara langsung di cabul dan di lacur demi kepentingan mereka-mereka yang ada agenda tersendiri. Ingatlah, PAS adalah parti yang memperjuangkan Islam sebagai cara pemerintahan, jangan lupa pada dasar parti, kami di dalam PAS adalah kerana perjuangan Islam PAS.

Ingatlah ikhwan yang menyebelahi muqabalah, pihak yang satu lagi hanyalah mempergunakan kamu untuk kepentingan politik mereka, mereka tiada keikhlasan dalam muqabalah itu, yang ada pada mereka hanyalah mengambil kesempatan terhadap populariti dan penerimaan PAS oleh semua lapisan masyarakat dan kaum pada waktu kini. Ingat apa yang telah pihak sana buat terhadap kerajaan PAS di Kelantan, Terengganu dan Perak. 50 lebih tahun mereka memerintah bumi Malaysia ini, pelbagai "pelacuran" politik telah mereka lakukan, dari hak dan ketuanan Melayu hinggalah kepada Raja-raja, habis semua harta rakyat dirompak bagi meneruskan agenda politik bangsat mereka. Apakah ikhwan yang menyokong muqabalah ini tidak nampak? tidakah anda semua membaca dan menyingkap sejarah lampau?

Sekian, Wallahu wa'lam...

aziz al-fayyed/090609/0246/tanjungputeri

No comments:

APCO satu penjajahan bentuk baru

AYUH KITA BERAMAI-RAMAI KE KUALA LUMPUR NYATAKAN BANTAHAN

AYUH KITA BERAMAI-RAMAI KE KUALA LUMPUR NYATAKAN BANTAHAN