Monday, February 16, 2009

LAGI CERAMAH PR DISEKAT - Malaysiakini


Antara hadirin yang hadir


Water canon ditempatkan dihadapan masjid Sungai Nibong


Di Sungai Nibong Pulau Pinang ceramah yang sepatutnya diadakan di padang berhadapan dengan rumah P' Leh (Pengerusi JKKK Sungai Nibong Pantai) Terpaksa diubah ke dalam rumah. Ini adalah kerana kehadiran ratusan anggota polis di tapak tersebut bersama dengan 'water canon' sejak petang tadi.YB Dato Husam Musa dan Ust Mujahid Yusoff Rawa sepatutnya berceramah di situ.

Menurut maklumat yang diterima, permit untuk prog tersebut telah dipohon sebulan sebelum prog. Pihak polis memaklumkan kepada tuan rumah yang semua prog ceramah tidak akan diberi permit sehingga ke satu masa yang akan ditetapkan- Menurut pegawai polis yang hadir memaklumkan tentang perkara tersebut, ini adalah arahan dari Bukit Aman.
Walau ratusan anggota polis ditempatkan di perkarangan tapak ceramah, hampir 2000 orang berpusu-pusu untuk mendengar ceramah yang diadakan didalam rumah P'Leh.
Kelihatan sebuah water canon, beberapa buah trak FRU, sebuah black maria dan 3 landrover, disertai ratusan anggota FRU, anggota tugas am, dari bahagian jenayah, trafik dan cawangan khas memenuhi pinggir jalan menuju tapak rumah P'Leh.

No comments:

APCO satu penjajahan bentuk baru

AYUH KITA BERAMAI-RAMAI KE KUALA LUMPUR NYATAKAN BANTAHAN

AYUH KITA BERAMAI-RAMAI KE KUALA LUMPUR NYATAKAN BANTAHAN