Wednesday, February 11, 2009

Lebih 2000 hadir majlis penerangan isu 'Perak' di Bayan Baru - Malaysiakini


Azrizal Tahir - Ketua Angkatan Muda Keadilan Bayan Baru


YB Sim (ADUN Pantai Jerjak) turut hadir sama


Ust Siddiq Noor Sedang membacakan doa



Orang ramai yang berpusu-pusu hadir
Chegu Bard sedang menyampaikan ucapan
Hujung minggu lepas agak memeranjatkan apabila lebih 2000 orang dari perbagai kaum datang menghadiri Majlis Penerangan Isu Perak yang di anjurkan oleh Angkatan Muda Bahagian Bayan Baru. Majlis yang sepatutnya diadakan di sebuah padang terpaksa dialihkan ke kawasan hadapan rumah kerana permit telah ditarik saat akhir kononya kerana wujud arahan khas dari Bukit Aman meminta semua ceramah khususnya berkaitan PAKATAN harus jangan dibenarkan selama 2 minggu.
Namun setelah berbincang ceramah di teruskan namun dialihkan ke sebuah rumah. Tahniah buat Angkatan Muda Bayan Baru di bawah Saudara Azrizal Tahir bersama pasukan anak mudanya yang begitu cekap sekali dan tahniah juga kepada Hj. Malek, tuan rumah yang begitu berani membenarkan rumahnya digunakan dalam keadaan PDRM memberikan tekanan.

Majlis dimulakan oleh Azrizal Tahir, di ikuti Exco Kerajaan Negeri Pulau Pinang YB Malek(yang hanya berucap ringkas kerana bergegeas untuk menghadiri sebuah majlis di kawasanya), YB Sim (ADUN kawasan tersebut Pantai Jerejak) dan kemudian pula Ust. Siddiq Noor dari Dewan Ulama Pas Negeri Perak sebelum malam itu che'GuBard diberikan masa sejam untuk menerangkan kepada hadiri isu politik terkini.

Isu di Perak ini sedang dipergunakan oleh Bn untuk mengelirukan rakyat. Majlis penerangan akan diteruskan. Mohon semua 'ranting' parti menganjurkan sesi penerangan kecil dan besar demi mengelakan rakyat terkeliru.

No comments:

APCO satu penjajahan bentuk baru

AYUH KITA BERAMAI-RAMAI KE KUALA LUMPUR NYATAKAN BANTAHAN

AYUH KITA BERAMAI-RAMAI KE KUALA LUMPUR NYATAKAN BANTAHAN